Home » Wie ben ik?

Wie ben ik?


Een rustige en geduldige jongedame met een positieve benadering en veel vakkennis, is wat ik vaak hoor wanneer mensen mij omschrijven. Door middel van deze kenmerken wil ik graag kinderen verder helpen in het leertraject dat zij volgen in het onderwijs. Ik vind het belangrijk om het zelfvertrouwen van een kind op te bouwen. Dit doe ik onder andere door een-op-een met ze aan de slag te gaan en ze positieve ervaringen op te laten doen in het onderwijs.

 

Ik heb vijf jaar ervaring in het voortgezet onderwijs als docent Geschiedenis, en in de zomer van 2017 ben ik afgestudeerd tot tweedegraads docent Geschiedenis. Ook heb ik een jaar examentraining gegeven bij een groot instituut. De vermoeide ogen en neergeslagen hoofden van enkele examenkandidaten bij het aanhoren van examenstof was hartverscheurend. Vandaar dat mijn aanpak bij examentraining niet uren stampen is, maar met een stappenplan aan het werk gaan en zelfvertrouwen opbouwen. De halfjarige minor Filosofie en Ethiek heeft daarnaast mijn beeld nog meer verbreed en inzicht gegeven in wat ik belangrijk vind in het leven. Waarom zou je jezelf verstoppen, wanneer je maar een leven krijgt om er het beste van te maken.

 

Om kinderen te zien groeien van hoe ze in leerjaar 1 van het voortgezet onderwijs binnen komen totdat ze weer vertrekken vind ik geweldig. Hier draag ik dan ook graag een steentje aan bij, zodat kinderen vanuit het voortgezet onderwijs de wereld met een stuk meer zelfvertrouwen en een kritische blik toe treden.

 

Lisette Viellevoye